neděle 14. ledna 2018

Jak hrát účtenkovku a nebýt morální troska

Pro mnoho lidí je to lákavý koncept - Sportka zadarmo, téměř. Jenže výhry ve Sportce neplatí stát a tikety nedostanete za koupení rohlíku. Sportka navíc nelegitimizuje kontroverzní systém, který sám o sobě vyvolává spoustu morálních otázek. Je tedy vůbec možné hrát Účtenkovku, aniž byste se ponořili do morálního bahna? Nepochybně. Stačí se řídit následujícím návodem.

V první řádě je důležité identifikovat problematické oblasti. Shrňme je do následujících bodů:

1) Účastí v Účtenkovce podporuji utlačování podnikatelů pomocí EET
2) Účtenkovka je nástroj, jehož účelem je zlepšení názoru veřejnosti na EET
3) Vložením účtenky do systému se stávám udavačem
4) Stát nabádá lidi k účasti v loterii
5) Výhry jsou placeny z daní

Teď, když známe podobu nepřítele, můžeme postoupit ke strategii útoku. Mezi naše hlavní zbraně bude patřit oportunismus a přenášení zodpovědnosti. 

Zneškodnění bodu 1 

Pokud jsem volil ANO, tak tento bod pro mě neplatí, jelikož jsem svým hlasem podpořil EET mnohem víc, než přihlášením tisíce účtenek. 

Pokud jsem nevolil ANO, tento bod pro mě také neplatí, neboť jsem se k politice Andreje Babiše vyjádřil u voleb.

Zneškodnění bodu 2

Existuje spoustu psychologických triků, jak ovlivnit názor druhého. Tohle je jeden z nich. Identifikace těchto nástrojů nám dává možnost volby, jestli se těmito nástroji necháme ovlivnit. 

Pokud jsem tedy volil ANO, tento bod pro mě neplatí, jelikož jsem EET podpořil svým hlasem u voleb.

Pokud jsem nevolil ANO a jsem si vědom toho, že Účtenkovka je psychologický trik, jak ovlivnit můj názor, můžu v klidu registrovat účtenku. 

Zneškodnění bodu 3

Pokud jsem volil ANO, pravděpodobně nepovažuji udavačství za špatnou vlastnost, tudíž není jediný důvod, proč Účtenkovku nehrát.

Pro nevoliče ANO je tento bod trochu složitější. Udavačství je pro mě zřejmě negativní, ale pozor! V Účtenkovce neudávám ty, co své povinnosti neplní, ale ty, co plní. Takže jsem vlastně pozitivní udavač (pokud něco takového existuje).

Zneškodnění bodu 4

Tady už jsme na hodně tenkém ledě. Na jednu stranu stát hazard zakazuje, na druhou nám nabízí možnost, jak se bezplatně zúčastnit loterie. Je to známá strategie drogových dealerů - první dávka zdarma.

Doporučuji tedy přeskočit tuto dávku zdarma a rovnou se vrhnout na něco tvrdšího, jako třeba automat. Jakmile do nich nahážete všechny peníze, Účtenkovka bude vaše jediná možnost, jak zažit vzrušení z možné výhry - a to vše díky papíru, který získáte při nákupu lahváčů a polské vodky, protože jste díky hazardu propadli alkoholismu. Problém vyřešen.

Zneškodnění bodu 5

Pokud jsem volil ANO, tak je to v pohodě, protože stejně všetci kradnú, může za to Kalůsek a co je pár mega ročně oproti vytunelované státní kase. 

Pokud jsem nevolil ANO, mám povinnost se loterie zúčastnit, abych měl šanci získat prachy odvedené na daních zpátky do kapsy. A co je pár mega ročně oproti milionovým dotacím.

Gratuluji, nyní můžete s klidem hrát.




Žádné komentáře:

Okomentovat